Wydruk z serwisu BIP, dn.
Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw.
Wszystkie sprawy przesyłane drogą pocztową, faxem bądź dostarczane bezpośrednio do sekretariatu Inspektoratu są rejestrowane w Dzienniku Korespondencji.
Następnie zostają przekazane Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego, po czym zgodnie z dyspozycją zostają przekazane do odpowiednich Inspektorów.
W zależności od rodzaju, sprawy załatwiane są w drodze aktu administracyjnego (decyzja, postanowienie) lub odpowiedzi na pismo.
Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego - załatwienie sprawy następuje w ciągu miesiąca, a sprawy skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy od wszczęcia postępowania.
Jeżeli w tym terminie sprawa nie może być załatwiona, organ informuje strony o przyczynach zwłoki i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy. Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 9 września 2000 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 86, poz. 960 z późn. zm.) opłacie tej podlegają w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej podania i załączniki do podań.
Opłata skarbowa od podania wynosi: 5 zł, od załącznika do podania 0, 50 gr.
Przyjmowanie i załatwianie spraw odbywa się na podstawie:
- Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024r. poz. 572 t.j.).
- Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002r. poz. 46).
- Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 grudnia 1998r. w sprawie Instrukcji Kancelaryjnej dla zespolonej administracji rządowej w województwie (Dz. U. z Nr 161, poz. 1109, z późn. zm.).
- Ustawy z dnia z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019r. poz. 1781 t.j.).
- Ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2023r. poz. 2111 t.j.).